sobota, 8 grudnia 2018

grudniowe mydlenie

mydło oliwkowo lniane z nalewką z wrotyczu i glistnika

400 g oliwy
200 g oleju lnianego
50 g gliceryny i 130 g wody
125 NoOH
30 g nalewki
i super fat - olej lniany ok 30 g


bordowo czerwone zaskoczenie
kolor rabarbaru

100 g oleju rzepakowego z korzeniem rabarbaru
110 g oleju kokosowego
10 g oleju lnianego
150 g smalcu
150 g oliwy

70 g NaOH
75 g gliceryny i 75 g wody

olejek z drzewa różanego

ścinki z mydła piernikowego i glicerynki króliczki - roztopiły się w piekarniku!

piątek, 9 listopada 2018

mydło piernikowe

jedni robią pierniczki inni piernikowe mydła
jestem w tej drugiej grupie

to było mydło pełne przygód, wól mi się skończył
i już wiem że 32 g wołu można zastąpić 40 h shea

ług na domowym occie z dodatkiem mleczanu

do rzeczy, co by przepis nie przepadł

wól 218
oliwa 100
kokos 250
rycyna 50
słonecznikowy macerat stokrotek 100
rzepak 250
shea 40

NaOH 140
H2O - zamienione na ocet z pomidorów
mleczan 24 dodane do octu

przyprawa do piernika pół opakowania, łyżka cynamonu, łyżka słodkiego kakao i trochę goździków powbijanych dla upiększenia całości

czekam z niecierpliwościom co z tego będzie?

jak zrobię foto to dorzucę a co mi tam, dla potomnych
mydło domowe

mydło z goździkami

silokonowa róża

kakaowe mydło

buziaki dla Was :*
LaGre

środa, 7 listopada 2018

kamizelka tylko nie szara

kamizelka, zwykła prost, polarowa
niby nic
a jak dziecko o 17.30 mówi, że potrzebuje jej na jutro jakby zyskuje na zwyczajności.
szybkie poszukiwanie wśród polarów, na pamięć nie ma co liczyć mózg mam przez mydła wyprany, ostatnie tkaniny kupowałam ze trzy lata temu.
jest szary kawał
co nie może być szary? serio
dobra szukamy dalej
o schował się wsród róży zawiniątek błękitu
La oczy ma wielkie jak 5 zł i radość promienieje
ten mamusi, ten
aha.. a czy wystarczy?
przymierzam różową kamizelkę to dzianiny... jak ręka mi nie zadrży to na styk wystarczy
tniemy!
obszywam, młoda się marszczy, ok połowa jest na surowo bo faktycznie lepiej się układa

zdjęcia? a jak wróci ze szkoły to zrobię, nie było czasu

buziaki dla Was
LaGre

środa, 31 października 2018

mydło do prania, do mycia i do pilingu

Ach co to był za dzień!
tyle mydeł i tyle radości

mydło do prania
rzepak smalec kokos
60 10 30
1%
plus ultramaryna, no trudno najwyżej będzie do białego prania;)


mydło solne do pilingu
oliwa kokos rycyna
100 350 50
17 %
i znowu ultramaryna a co! i zapach goździków

mydło na zielonej herbacie uniwersalne

rzepak kokos  smalec rycyna
400 300 200 100
8%

wersja damska
olejek imbirowy i cytrynowy
obsypane pomarańczową solą
dominuje różowa glinka, paseczki z węgla i czarnej glinki

wersja męska
olejek z drzewa herbacianego
zielona glinka z ziołami, ultramaryna, węgiel i srebrna mika


w ostatnim tygodniu udało się ukręcić mydło wege!

oliwa winogron kokos rzepak
100 100 300 400
5%

wersja damska
żółta sól, lawenda, fioletowa mika


wersja męska
nasiona chia, rozmaryn, lawenda i suszony kardamon

istne szaleństwo, pozdrawiam serdecznie, LaGre

środa, 26 września 2018

kasztanowe mydło potasowe

mydło potasowe ( rzepak, kokos, rycyna, oliwa i winogron) na wywarze z kasztanów (220 gram), z maceratem kasztanowym oraz z glistnika. Kolor chciałam ukryć węglem i borowiną ( po jednej łyżce na 500 gramów tłuszczy. a jeszcze gliceryny roślinnej 50 g dodałam.
Zapach cytrynowy zeżarło.Pięknie żelowało a teraz lepi się jak plastelina, CO poszło nie tak?



I pokażę wam poprzednie z ultramaryną i węglem ozłocone miką :) upachnione czekoladą


dynia piżmowa

dynia fasola kukurydza
Uwielbiam jesień, to czas zbiorów, podsumowań i planów na przyszły rok.
Dziś zebrałam dynie piżmowe z łac. Cucurbita rosnące w słynnym trio z kukurydzą i fasolą.
Dynia piżmowa należy do rodziny dyniowaty, co ją wyróżnia i dlaczego zdecydowałam się na tą odmianę?
Dynia piżmowa wyróżnia się spośród dyniowatych charakterystycznym podłużnym gruszkowatym kształtem, dość cienką skórką i wspaniałym smakiem. Jest też bogatym źródłem potasu, witaminy B6 i przeciwutleniaczy.Dynia ta jest rzadko uprawiana w Polsce, pokochali ją Azjaci i Amerykanie, ma mało pestek i jest niewielkich rozmiarów- w sam raz na jeden obiad czy inny posiłek.

I co zrobić z taką obfitościom?
najczęściej dynię piekę razem z kaczką i buraczkami. Fajnie i smacznie tylko okazjonalnie.

dziś taki mam plan
dynia - smarowidło na chleb
składniki:
400 g dyni pieczonej, pół pęczka pietruszki, papryka w proszku, sól, pieprz, oliwa i kilka orzechów włoskich, do takiej pasty śmiało można dodać suszone pomidory, gotowaną soczewice, cieciorkę czy groch.
a Wy co robicie z dyni i która jest Waszą ulubioną?



niedziela, 9 września 2018

syrop z buraka

Jesień to czas zbiorów, ten rok był trudny, dwa miesiące bez deszczu.
Pierwszy raz w życiu wysiałam buraki cukrowe (dzięki Grzesiek!), strasznie późno wysiałam i martwiłam się okropnie bi bez deszcze nie chciały wschodzić, pamiętam radość kiedy pojawiły się pierwsze roślinki, i plewienie po omacku ...
a dziś obrałam i gotuję 2 piękne buraczki, po 2 kg każdy!



Będzie syrop buraczany, pierwszy syrop wykorzystałam do octu jabłkowego - jest bardzo dobry.
Syrop z buraka jest zapomniany a przecież zdrowszy od rafinowanego bielonego cukru.



Sam doktor Różański tak o nim pisze http://rozanski.li/380/melasa-melasse-i-syrop-buraczany/
Więcej o burakach cukrowych możecie poczekać tutaj
A jeśli macie stare książki z przepisami z burakiem cukrowym to dajcie znać, chętnie poeksperymentuję w kuchni:)

W ostatnim czasie powstało też męskie mydło na piwie, z maceratem z rozmarynu, wrotyczu, czarną glinką i olejkiem z drzewa herbacianego, takie


dojrzał też ocet z ciemnych winogron i ocet z mięty



Wczoraj nastawiłam kolejny - jabłkowy na miodzie... i tak to już jest jak nie ocet to mydło, a tak pomysł na mydło mam- tym razem bardzo kobiece , aksamitki macerują się w oleju...

pozdrawiam
LaGre

piątek, 31 sierpnia 2018

woreczek

pierwszy woreczek z ocieplaną podszewką z tkaniny wodoodpornej powstał do mojej sąsiadki, tej samej co wspiera mnie w realizacji kolejnych uszytków i nie tylko... taki sąsiad do skarb!

Tak tak podłoga to pierwszy etap moich prac:) kartka, ołówek bambino pożyczony cichaczem od dziecka i mini projekt, później krojenie, szycie ....
woreczek z podszewką
przymiarka, dobrze że mieszkamy na tym samym osiedlu, a na koniec doszywanie sznureczka. 
Tak się prezentuje zawiązany

domowe szycie woreczka
a tak rozwiązły ;)

Pozdrawiam serdecznie LaGre

już niebawem na blogu rolniczym relacja z rozpruwania kostki w poszukiwaniu ziemniaczków:)

wtorek, 14 sierpnia 2018

ksiązki o mydle

niedawno stałam się szczęśliwa posiadaczką polskojęzycznej książki o mydłach, zanim dotarła do mnie z księgarni dobre kobiety z Piany mydlanej na fb powiedziały, uwaga na błędy!
nie samowite jak to możliwe, że książka wchodzi do księgarni bez sprawdzenia czy jest bezpieczna, w końcu tam jest wodorotlenek sodu i potasu - substancje żrące!

pierwszy dzień z książką spędziłam nad kalkulatorem mydlanym, poprawiłam wartości wody i wodorotlenków

a wczoraj zrealizowałam pierwszy przepis na lawendowe mydło ze wołu, kokosa, shea i rycyny:)

zdjęcia będą


czwartek, 9 sierpnia 2018

pierwsze kolonie

dziś La jedzie na pierwsze kolonie, jej decyzja mój strach.
Wrodzone czarnowidztwo nie pomaga, żeby nie było, wpieram ją jak umiem:)
mam nadzieję że będzie bawić się dobrze i wróci szczęśliwa <3
trzymajcie za nas kciuki!

edit
Zadzwoniła! bawi się tam cudnie, ma nowe koleżanki i masę zajęć <3 uff co za ulga

trudne jest bycie matką :D

edit
młoda ma kryzys, jej kolega 2 dni nie odebrał telefonu i wszystko już nie złe, obiad, i pogoda, spanie i chmury... włączyła się tęskna za domem, eh jak tak dalej pójdzie to jadę po nią! a sama wycieram nos w chusteczki, jej smutek moje łzy. hormony? czy zaawansowane macierzyństwo?

środa, 25 lipca 2018

ochraniacz na pasy

kochamy lato
za wakacje i dalekie wycieczki
słońce i lekkie ubrania

tylko te pasy w samochodzie ocierają się nieprzyjemnie
ja i moje dziewczynki już mamy na to sposób:)

w tamtym roku uszyłam sobie ochraniacz na pasy, nic wielkiego, dosłownie, kwadrat minki, bawełny i ovaty 21x21, kawałek rzepa i gotowe. La obejrzała go dokładnie i pożyczyła sobie.


minki minky

wczoraj się doczekała, sama wybrała ulubione wzory, kolory i dzielnie patrzyłam na ręce, żebym szyła szybciej


dzieci wybierają

bawełna pościelowa

Gre też poczuła, że musi swój mieć, teraz, dzisiaj, już!
koło północy zaniosłam jej do łóżka ...

dziewczyny kochają dinozaury

piracki ochraniacz

dziś rano zrobiłyśmy przymiarkę, dziewczyny zadowolone! jutro robimy jazdę próbną :D

buziaki dla was
Lagre

ostatnio więcej mnie na www.przezogrodek.blogspot.com

środa, 13 czerwca 2018

żaba, żabka, żabeczka

mamo będę żabą na przestawieniu!
dlaczego żabą?
bo ma najkrótszą rolę!

fanfary

a strój na 15 sekundowy występ żaby oczywiście muszę zrobić ja

a co mi tam, jeszcze żaby nie robiłam,
i tak wczoraj cudem wygrzebałam z czeliści filcowych ostatni kawałek zielonego filcu, i jak mnie nożyczki poniosły tak powstała głowa Żabki


pół dnia schodziłam po sklepach za zieloną koszulką bez napisów bądź sukienką, marzenie ściętej głowy, czy żaby nie mogą być różowe? z drugiej strony moje pierwsze dziecko nigdy nie założyłoby niczego zielonego! a fuj! 

Podkolanka o dziwo kupiliśmy bez kłopotu, co prawda w trój-paku niebieskimi i żółtymi - może i one kiedyś wystąpią na deskach sceny;)

Bluzeczką poratowała ciocia Mi <3, spodenki dostaliśmy do Martynki i tadaaaaam Żaba ja prawdziwa :D

pozdrawiam Lagre
Ps. ostatnio więcej mnie na www.przezogrodek.blogspot.com


wtorek, 6 lutego 2018

częstochowskie Anioły

nic nie zdarza się przez przypadek, prawda?
to jasne
wczoraj przez przypadek fb przestawił mi https://czestochowskieanioly.pl/
a tam lokalna częstochowska akcja szycia poduszek i przytulanek dla dzieci leczonych na nowotwory
ale nie tylko, w tej fundacji dzieje się bardzo dużo.

Mam nadzieję że moja janomka też coś może dla tych dzieci wyhaftować

szczegóły wkrótce

buziaki
LaGre

ps  śmiało idźcie na stronkę fundacji, może i wy znajdziecie tam miejsce na swoją pomoc :)

poniedziałek, 5 lutego 2018

pasta do zębów

10 g oleje kokosowego
10 g sody oczyszczonej
5 g kylitolu
2,5 g ziemi okrzemkowej
2,5 g glinki białej

podgrzać olej i rozpuścić wszystkie składniki

koniec:)

działa kapitalnie

niedziela, 28 stycznia 2018

raz, dwa, trzy Masza

pierwsza Masza niebieska, na próbę, dla mojej córeczki


i kolejne


te dwie kochane dziewczynki tak się uparły, że ciocia im uszyje strój Maszy, aż nie przekonały:) G tylko pozazdrościła, i fajnie bo mogłam sobie poćwiczyć wykrój.

Ciągle powtarza się pytanie, gdzie jest Niedźwiedź :D

buziaki karnawałowe
LaGre

środa, 17 stycznia 2018

pierwszy przepis na mydło

zrób sobie mydło

zbierałam się od listopada żeby coś zmydlić
myśl natrętna pojawiła się  znikąd
poważnie!
ot po prostu, wstajesz rano i już wiesz, że kiedyś zrobisz mydło
serio,serio
i tak powoli przewracając karty internetów, patrzyłam, czytałam, czasem komentowałam i coraz bardziej chciałam to zrobić

piszę teraz świeżo po wstawieniu pierwszego mydła do piekarnika

nie dla mnie czekanie miesiącami aż coś dojrzeje
może kiedyś, nie dziś:)

przepis zweryfikowałam z kalkulatorem mydlanym, co wszystkim czytającym gorąco polecam
http://kochajitworz.pl/kalkulator/index.php

do mydła użyłam
200g oleju rzepakowego
50 g oliwy extra
100 g olej kokosowy
250 g smalcu wieprzowego domowej produkcji
25 g oleju rycynowego
1 tabletkę węgla aktywnego
10 g glinki różowej
1 g suszonych kwiatów nagietka
4 g o.e. mandarynkowego
84 g NaOH
150 g destylowanej wody

a mąż mówił mi rok temu , ze nie potrzebnie biorę baniak 5 litrowy wody :D

teraz siedzę jak na szpilkach, w poczuciu Radości, spełnienia i obaw

jedno jest pewne kolor jest paskudnie brązowy, ale co tam, wybaczam

pozdrawiam

inspiracja metody piekarnikowej tutaj:
szara kostka
a później mydło musi sobie leżakować tylko 14 dni i gotowe
buziaki
Lagre

ps. najwięcej wsparcia i inspircji czerpałam od pianek z fb  Piana Mydlana <3