piątek, 9 listopada 2018

mydło piernikowe

jedni robią pierniczki inni piernikowe mydła
jestem w tej drugiej grupie

to było mydło pełne przygód, wól mi się skończył
i już wiem że 32 g wołu można zastąpić 40 h shea

ług na domowym occie z dodatkiem mleczanu

do rzeczy, co by przepis nie przepadł

wól 218
oliwa 100
kokos 250
rycyna 50
słonecznikowy macerat stokrotek 100
rzepak 250
shea 40

NaOH 140
H2O - zamienione na ocet z pomidorów
mleczan 24 dodane do octu

przyprawa do piernika pół opakowania, łyżka cynamonu, łyżka słodkiego kakao i trochę goździków powbijanych dla upiększenia całości

czekam z niecierpliwościom co z tego będzie?

jak zrobię foto to dorzucę a co mi tam, dla potomnych
mydło domowe

mydło z goździkami

silokonowa róża

kakaowe mydło

buziaki dla Was :*
LaGre

środa, 7 listopada 2018

kamizelka tylko nie szara

kamizelka, zwykła prost, polarowa
niby nic
a jak dziecko o 17.30 mówi, że potrzebuje jej na jutro jakby zyskuje na zwyczajności.
szybkie poszukiwanie wśród polarów, na pamięć nie ma co liczyć mózg mam przez mydła wyprany, ostatnie tkaniny kupowałam ze trzy lata temu.
jest szary kawał
co nie może być szary? serio
dobra szukamy dalej
o schował się wsród róży zawiniątek błękitu
La oczy ma wielkie jak 5 zł i radość promienieje
ten mamusi, ten
aha.. a czy wystarczy?
przymierzam różową kamizelkę to dzianiny... jak ręka mi nie zadrży to na styk wystarczy
tniemy!
obszywam, młoda się marszczy, ok połowa jest na surowo bo faktycznie lepiej się układa

zdjęcia? a jak wróci ze szkoły to zrobię, nie było czasu

buziaki dla Was
LaGre

środa, 31 października 2018

mydło do prania, do mycia i do pilingu

Ach co to był za dzień!
tyle mydeł i tyle radości

mydło do prania
rzepak smalec kokos
60 10 30
1%
plus ultramaryna, no trudno najwyżej będzie do białego prania;)


mydło solne do pilingu
oliwa kokos rycyna
100 350 50
17 %
i znowu ultramaryna a co! i zapach goździków

mydło na zielonej herbacie uniwersalne

rzepak kokos  smalec rycyna
400 300 200 100
8%

wersja damska
olejek imbirowy i cytrynowy
obsypane pomarańczową solą
dominuje różowa glinka, paseczki z węgla i czarnej glinki

wersja męska
olejek z drzewa herbacianego
zielona glinka z ziołami, ultramaryna, węgiel i srebrna mika


w ostatnim tygodniu udało się ukręcić mydło wege!

oliwa winogron kokos rzepak
100 100 300 400
5%

wersja damska
żółta sól, lawenda, fioletowa mika


wersja męska
nasiona chia, rozmaryn, lawenda i suszony kardamon

istne szaleństwo, pozdrawiam serdecznie, LaGre

środa, 26 września 2018

kasztanowe mydło potasowe

mydło potasowe ( rzepak, kokos, rycyna, oliwa i winogron) na wywarze z kasztanów (220 gram), z maceratem kasztanowym oraz z glistnika. Kolor chciałam ukryć węglem i borowiną ( po jednej łyżce na 500 gramów tłuszczy. a jeszcze gliceryny roślinnej 50 g dodałam.
Zapach cytrynowy zeżarło.Pięknie żelowało a teraz lepi się jak plastelina, CO poszło nie tak?



I pokażę wam poprzednie z ultramaryną i węglem ozłocone miką :) upachnione czekoladą


dynia piżmowa

dynia fasola kukurydza
Uwielbiam jesień, to czas zbiorów, podsumowań i planów na przyszły rok.
Dziś zebrałam dynie piżmowe z łac. Cucurbita rosnące w słynnym trio z kukurydzą i fasolą.
Dynia piżmowa należy do rodziny dyniowaty, co ją wyróżnia i dlaczego zdecydowałam się na tą odmianę?
Dynia piżmowa wyróżnia się spośród dyniowatych charakterystycznym podłużnym gruszkowatym kształtem, dość cienką skórką i wspaniałym smakiem. Jest też bogatym źródłem potasu, witaminy B6 i przeciwutleniaczy.Dynia ta jest rzadko uprawiana w Polsce, pokochali ją Azjaci i Amerykanie, ma mało pestek i jest niewielkich rozmiarów- w sam raz na jeden obiad czy inny posiłek.

I co zrobić z taką obfitościom?
najczęściej dynię piekę razem z kaczką i buraczkami. Fajnie i smacznie tylko okazjonalnie.

dziś taki mam plan
dynia - smarowidło na chleb
składniki:
400 g dyni pieczonej, pół pęczka pietruszki, papryka w proszku, sól, pieprz, oliwa i kilka orzechów włoskich, do takiej pasty śmiało można dodać suszone pomidory, gotowaną soczewice, cieciorkę czy groch.
a Wy co robicie z dyni i która jest Waszą ulubioną?



niedziela, 9 września 2018

syrop z buraka

Jesień to czas zbiorów, ten rok był trudny, dwa miesiące bez deszczu.
Pierwszy raz w życiu wysiałam buraki cukrowe (dzięki Grzesiek!), strasznie późno wysiałam i martwiłam się okropnie bi bez deszcze nie chciały wschodzić, pamiętam radość kiedy pojawiły się pierwsze roślinki, i plewienie po omacku ...
a dziś obrałam i gotuję 2 piękne buraczki, po 2 kg każdy!



Będzie syrop buraczany, pierwszy syrop wykorzystałam do octu jabłkowego - jest bardzo dobry.
Syrop z buraka jest zapomniany a przecież zdrowszy od rafinowanego bielonego cukru.



Sam doktor Różański tak o nim pisze http://rozanski.li/380/melasa-melasse-i-syrop-buraczany/
Więcej o burakach cukrowych możecie poczekać tutaj
A jeśli macie stare książki z przepisami z burakiem cukrowym to dajcie znać, chętnie poeksperymentuję w kuchni:)

W ostatnim czasie powstało też męskie mydło na piwie, z maceratem z rozmarynu, wrotyczu, czarną glinką i olejkiem z drzewa herbacianego, takie


dojrzał też ocet z ciemnych winogron i ocet z mięty



Wczoraj nastawiłam kolejny - jabłkowy na miodzie... i tak to już jest jak nie ocet to mydło, a tak pomysł na mydło mam- tym razem bardzo kobiece , aksamitki macerują się w oleju...

pozdrawiam
LaGre

piątek, 31 sierpnia 2018

woreczek

pierwszy woreczek z ocieplaną podszewką z tkaniny wodoodpornej powstał do mojej sąsiadki, tej samej co wspiera mnie w realizacji kolejnych uszytków i nie tylko... taki sąsiad do skarb!

Tak tak podłoga to pierwszy etap moich prac:) kartka, ołówek bambino pożyczony cichaczem od dziecka i mini projekt, później krojenie, szycie ....
woreczek z podszewką
przymiarka, dobrze że mieszkamy na tym samym osiedlu, a na koniec doszywanie sznureczka. 
Tak się prezentuje zawiązany

domowe szycie woreczka
a tak rozwiązły ;)

Pozdrawiam serdecznie LaGre

już niebawem na blogu rolniczym relacja z rozpruwania kostki w poszukiwaniu ziemniaczków:)